Jump to content

Les Ginetta


Alex
 Share

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Quand à la G15 j'aime beaucoup, je ne sais pas ce que ça donne par contre en perfo avec le petit 4cyl de l'imp.

les anglais en sont friands :http://www.ginettaheritage.co.uk/phpbb/viewtopic.php?f=3&t=468
Link to comment
Share on other sites

Et pour craquer définitivement (j'aurais prévenu), attention montez le son...

http://www.imps4ever.info/tech/incredable.wav

http://www.youtube.com/watch?v=Xfdom880PG4&feature=related

http://forum-new.scct.fr/public/style_emoticons/default/icon_twisted.gif http://forum-new.scct.fr/public/style_emoticons/default/icon_twisted.gif http://forum-new.scct.fr/public/style_emoticons/default/icon_twisted.gif

ça prend un peu de tours non ? http://forum-new.scct.fr/public/style_emoticons/default/wink.png J'imagine qu'il y a quelques £ de prépa... :lol:

Link to comment
Share on other sites

"The Imp used a derivative of the Climax FWMA engine whereas Lotus and others used an FWMC engine with many detail changes and an entirely different cylinder head. This was mounted behind the rear wheels, slanted over at 45° to fit"

ça me plaît de + en +

Link to comment
Share on other sites

http://www.hillmanimpspecialists.com/

"IMP 998CC modified to full race spec = 124 bhp @ 9000 rpm/84ft/1bs torque @5500 rpm

(205 BMEP)

IMP 1200CC modified to competition (rally/sprint) spec = 116 bhp @ 7000 rpm/99ft/1bs torque @ 5500 rpm

(205 BMEP)"

Sans aller jusque là un petit 75cv dans une voiture de 500/550kg ça doit être fun. Et justement :

http://www.hillmanimpspecialists.com/pricelist12.htm

Si vous voulez un plateau et un chauffeur pour aller en chercher une je suis là http://forum-new.scct.fr/public/style_emoticons/default/wink.png

Et si avec ça personne ne craque je comprends pas...

Link to comment
Share on other sites

"The Imp used a derivative of the Climax FWMA engine whereas Lotus and others used an FWMC engine with many detail changes and an entirely different cylinder head. This was mounted behind the rear wheels, slanted over at 45° to fit"

ça me plaît de + en +

ben Sylvain l'a dit http://forum-new.scct.fr/public/style_emoticons/default/icon_redface.gif
Link to comment
Share on other sites

dans le genre avec mecanique imp , il y a les davrian http://forum-new.scct.fr/public/style_emoticons/default/icon_wink.gif

un pote vivant en angleterre , après avoir usé de la marcos (d'ailleurs revendue en france !!!) , en avait acheté une , et maintenant , roule bagherra http://forum-new.scct.fr/public/style_emoticons/default/icon_mrgreen.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...